سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر کاربرد بازاریابی تعاملی بر رفتار خرید مشتری در فروشگاه های زنجیره ای

قسمتی از متن پایان نامه :

دیدگاههای بازاریابی

بازاریابی مبادله ای :کانون توجه استراتژی بازار یابی مبادله ای مبادلات اقتصادی می باشد که درآن فقط کالا و خدمت بین فروشنده و خریدار مبادله می گردد . و تبادل اطلاعاتی بین طرفین صورت نمی گیرد . بخش های در گیر در این مبادله یک بنگاه به عنوان  عرضه کننده کالا و خدمت می باشد. در طرف دیگر که خریداران دریک بازار  قرار می گیرد . به این شکل که بنگاه کالاها و خدمات تولیدی دارد را به بازار ارایه می دهد و خریداران بدون برقراری  تقریبا هیچگونه تماس شخصی به صورت پیوسته اقدام به تامین خود از بازار می نماید(59.( trim –peter-rj-2002- 68.

بازارابی ارتباط ای شامل :

بازاریابی پایگاه داده – بازار یابی تعاملی- بازاریابی شبکه ای

به بیانی دیگر در بازاریابی مبتنی بر نیمرخ اطلاعات مشتریان شرکت می تواند با تمرکز فعالیت های بازاریابی خود بر موارد مهم و حساس حاصل از اطلاعات مشتریان به نحوی مؤثرتر از رقبا، نیازهای مشتریان را پاسخ دهد.با بهره گیری از بازاریابی مبتنی بر پایگاه داده شرکت می تواند آن چیز که که برای مشتریان جالب ومهم می باشد را درک نماید، شرکت می تواند عادت های خرید مشتریان را به آسانی ردیابی نماید و در نهایت اینکه شرکت می تواند مقدار پولی را که درصرف خرید کالاهای آنان و سایر کالاها و خدمات می نماید را اندازه گیری نماید. بطور کلی با بهره گیری از این استراتژی، شرکت ها نیازها، تمایلات، عادت ها، مقدار صرف هزینه، مقدار فروش، تعیین اهداف مطلوب و مواردی از این قبیل را به آسانی درک می نمایند.15-19) ، 2001،  (Tapp alan

بازاریابی شبکه ای :بازاریابی شبکه ای به روشی از بازاریابی گفته می گردد که در آن محصولات شرکت علاوه بر فروش از طریق شبکه های توزیع معمول، از طریق شبکه ای از افراد به فروش می رسد. در ادبیات معمولا از این روش به عنوان بازاریابی چند لایه، نام برده می گردد. تفاوت بازاریابی چند لایه با فروش مستقیم در نحوه پرداخت پورسانت به عوامل فروش می باشد، به این ترتیب که اگر هر فروشنده صرفا به ازای فروش مستقیم خود، پورسانت دریافت می کند، فروش مستقیم، و اگر علاوه بر آن به نحوی از فروش مشتریان خود در لایه های بعد نیز کسب سود کند، بازاریابی چند لایه به شمار می رود.بسته به ویژگی شرکت، بازاریابی شبکه ای می تواند تبلیغات دهان به دهان، توزیع و یا هر دو را داشته باشد. بازاریابی شبکه ای هم در نزد شرکت های فروشنده و هم در نزد مشتریان دارای جذابیت هایی می باشد که باعث شده این روش ظرف چند دهه گذشته از طریقه رو به رشدی در نقاط مختلف جهان برخوردار باشد. رشد بهره گیری از اینترنت و گسترش تجارت الکترونیک نیز تأثیر مهمی در پیشرفت این روش بازاریابی طی دهه اخیر داشته و باعث به وجودآمدن مدلهای کسب و کار جدید مبتنی بر فن آوری اطلاعات شده می باشد. برای مشتری، امکان تنظیم ساعات کار توسط خود فرد، امکان کار بدون نیاز به حضور در محل کار و  مخصوصاً امیدواری به کسب درآمدهای بالا و تصور از سادگی کسب درآمد به این روش، محرک هایی هستند که باعث می شوند افراد، علاقمند به عضویت در چنین شبکه های بازاریابی باشند. برای شرکت ها نیز، کاهش جدی هزینه های بازاریابی وشبکه توزیع، عامل انگیزش آنان در فروش به این شیوه می باشد(قاسم زاده، 1384، 3).

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف اصلی این پژوهش به صورت زیر می باشد:

  • تاثیر تاکتیک های بازاریابی تعاملی بر رفتار خرید مشتری.

اهداف فرعی:

  • تاثیر تاکتیک ارتباطات فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تاکتیک رفتار ترجیحی فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تاکتیک شخصی سازی فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تاکتیک پاداش فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تمایل مشتری به ادامه خرید بر تعهد ارتباطی.
  • تاثیر تعهد ارتباطی مشتری بر رفتار خرید مشتری.