سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 تأثیر انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

قسمتی از متن پایان نامه :

سیر تحول تاریخی کارآفرینی :

پیدایش مفاهیم نظری کارآفرینی با گسترش وسیع این اصطلاح همراه بوده می باشد که در زیر به طریقه تکامل نظری کارآفرینی از ابتدای پیدایش واژه آن می پردازیم : ( ملک پور ، 1391 ، 108 و 109 )

2-2-1-1- دوره اول : قرن15 و 16 میلادی « صاحبان پروژه های بزرگ »

اولین تعاریف کارآفرینی در این دوره ارائه گردید . این دوره همزمان با دوره قدرتمندی ملاک و حکومت فنودالی در اروپاست . کارآفرین کسی می باشد که مسئولیت اجرای پروژه های بزرگ را بر عهده می گیرد و البته در این راه مخاطره ای را نمی پذیرد زیرا عموماً منابع توسط حکومت محلی تامین می گردد او صرفاً مدیریت می کند . نمونه بازار کارآفرینان در این دوره مسئول ساخت کلیساها ، قلعه ها و تأسیسات نظامی هستند .

2-2-1-2- دوره دوم : قرن 17 میلادی « مخاطره پذیری »

در این دوره همزمان با شروع انقلاب صنعتی ، بعد جدیدی به کارآفرینی اضافه گردید . کانتیلون کارآفرین را اینگونه تعریف می کند: کارآفرین کسی می باشد که منابع را با قیمت مشخص می خرد ، روی آن فرآیندی انجام می دهد و آن را به قیمتی نا مشخص و تضمین نشده می فروشد ، از این رو مخاطره پذیر می باشد . کارآفرین در این دوره شامل بازرگانان ، صنعتگران و دیگر مالکان خصوصی اند .

2-2-1-3- دوره سوم : قرون 18 ، 19و اوایل قرن بیستم« فرق کارآفرینان از دیگر بازیگران صحنه اقتصاد »

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

قرون 18 و 19 میلادی و اوایل قرن بیستم کارآفرینان از دیگر بازیگران صحنه اقتصاد متمایز می گردد . یعنی کسی که مخاطره می کند با کسی که سرمایه را تامین می کند ، متفاوت می باشد . ادیسون به عنوان یکی از کارآفرینان این دوره ، پایه گذار فن آوری های جدید شناخته می گردد ، اما او سرمایه مورد نیاز فعالیت خود را از طریق اخذ وام از سرمایه گذاران خصوصی تامین می نمود . همچنین در این دوره میان کارآفرینان و مدیران کسب و کار نیز تفاوت گذارده می گردد . کسی که سود حاصل از سرمایه را دریافت می کند با شخصی که سود حاصل از توانمندی های مدیریتی را دریافت می کند تفاوت دارد .

2-2-1-4- دوره چهارم : دهه های میانی قرن بیستم میلادی « نوآوری »

مفهوم نوآوری در دهه های میانی قرن بیستم میلادی به یک جزء اصلی تعریف کارآفرینی تبدیل می گردد . از تعاریف برآمده این دوره می توان موارد زیر را نام برد :

کارآفرین فردی نوآور و توسعه دهنده فن آوری های به کار گرفته نشده می باشد . کارآفرینان کسب و کاری جدید را شروع می کنند در حالی که دیگران خلاف آنان تغییرات اندکی در محصولات موجود می دهند . مفهوم نوآوری می تواند شامل همه چیز ، از خلق محصولی جدید تا ایجاد یک نظام جدید یا حتی ایجاد یک ساختار سازمانی جدید برای انجام کارها باشد . اضافه شدن این مفهوم به خاطر افزایش رقابت در بازار محصولات و کوشش در بهره گیری از نوآوری برای ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کارهای موجود و بقای آنهاست .

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف اساسی پژوهش :

همانگونه که از عنوان پژوهش برداشت می گردد ، هدف اصلی پژوهش حاضر ، تأثیر انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی  می باشد . همچنین اهداف فرعی پژوهش نیز عبارتند از :

  • سنجش انگیزه وابستگی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش اندازه علاقه به کارآفرینی میان دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط بین انگیزه وابستگی و علاقه به کارآفرینی میان دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت