سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر کاربرد بازاریابی تعاملی بر رفتار خرید مشتری در فروشگاه های زنجیره ای

قسمتی از متن پایان نامه :

مقایسه انواع بازاریابی

جدول 2-2:مقایسه انواع بازاریابی براساس ابعاد مبادله ای و ارتباط ای(سید جوادین، 1388 ،19)

جدول 2-3: انواع بازاریابی براساس ابعاد مدیریتی( سید جوادین، 1388 ،20)

 

2-4-12 مزایای بازاریابی تعاملی

اهمیت بازاریابی تعاملی به این دلیل می باشد که منافع حاصل برای هر دو طرف یعنی مشتری و ارائه کننده خدمات در نظر گرفته شده می باشد بازاریابی تعاملی می تواند به خریدار و فروشنده اجازه کار با یکدیگر بصورت مشترک جهت حل مشکلاتی را دهد که در آن فروشنده، خریدار را از نیار به مشخص کردن بسیاری از جنبه های نیازمندی خرید رها می کند. در ادامه بعضی از مزایای بازارابی تعاملی آورده شده می باشد.

–  مشتریان راضی با تبلیغات دهان به دهان مثبت در مورد خدمات شرکت و تحت تاثیر قرار دادن تصمیم خرید سایر افراد موجب جذب مشتریان جدید می شوند(742-743،2003،Rashid ).

– کسب سودآوری از مشتریان مستلزم زمان می باشد. بسیاری از مشتریان به سرعت سودآور نمی شوند و به تدریج و طی زمان سودآور هستند (Harrison 2000). اجرای بازاریابی تعاملی در بلند مدت سود آوری را اصلاح می کند و هزینه کسب مشتری را کاهش می دهد.( 743،2003، Rashid ).

– این مسئله بسیار مورد پذیرش می باشد که حفظ یک مشتری 5 تا 10 برابر بیش ازبه دست آوردن یک مشتری جدید سود بخش می باشد.

[1]بژو (1997) اظهار می کند که روابط طولانی مدت با مشتری نیاز به جستجوی اطلاعات جدید برای آن ها،کاهش می دهد.

– به علاوه [2]گرنروس(2004) اظهار می کند که یک ارتباط مستمر می تواند برای مشتری، امنیت، حس کنترل، حس اعتماد و حداقل خطر خرید را ایجاد می کند و در نهایتا هزینه ها را برای مشتری کاهش می دهد. در کل خود مشتریان تمایل به یافتن سازمان هایی دارند که وفاداری آن ها را شکوفا کنند(56،2007، Shammout).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

– جریان حاصله از سود های کسب شده از مشتریان وفادار، شرکت را در پوشش هزینه های خود یاری می رساند.

– برقراری روابط با مشتریان، برای آن ها ارزشمند می باشد و در نتیجه مشتریان وفادار حساسیت کمتری نسبت به قیمت خواهند داشت.( غفاری ،1386 ،315)

2-4-13 تاکتیک های بازاریابی تعاملی

بازاریابان از تاکتیک های متفاوتی برای جذب و ایجاد وفاداری در مشتریان بهره گیری می کنند که بر اساس مطالعات و یافته های پژوهش در جدول 4-2 به بعضی از تاکتیک های بازاریابی تعاملی تصریح شده می باشد.(حقیقی و همکاران ،1391 ،6)

[1] Bejou

 

[2] ، Gronroos

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف اصلی این پژوهش به صورت زیر می باشد:

  • تاثیر تاکتیک های بازاریابی تعاملی بر رفتار خرید مشتری.

اهداف فرعی:

  • تاثیر تاکتیک ارتباطات فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تاکتیک رفتار ترجیحی فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تاکتیک شخصی سازی فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تاکتیک پاداش فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تمایل مشتری به ادامه خرید بر تعهد ارتباطی.
  • تاثیر تعهد ارتباطی مشتری بر رفتار خرید مشتری.