سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 تأثیر انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

قسمتی از متن پایان نامه :

رویکرد اقتصادی :اقتصاددانان و نویسندگان کارآفرینی ، رفتار کارآفرینی را به عنوان « دستاورد کارآفرینی[1] » تعریف می کنند که در تمامی فعالیت بشر ، نه فقط فعالیت های اقتصادی ، هست . (عنالویی ، 2009 )ویلکن[2] معتقد می باشد ، کارآفرینی به عنوان یک تسریع کننده ، جرقه ی رشد و توسعه ی اقتصادی را فراهم می کند و عوامل اقتصادی ، عوامل غیر اقتصادی ، عوامل روان شناختی و ترکیب عوامل تولید را برای ظهور کارآفرینی مهم می شمارد . جدول زیر نمایانگر تأثیر های کارکردی کارآفرینان در نظریه های اقتصادی می باشد :

 

جدول 2-2 تأثیر های کارکردی کارآفرینان در نظریه های اقتصادی( تجاری ، 1385 )
شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 

 

از نظر گورول و آستان[3] ، کارآفرینی یک زمینه تحقیقاتی مهمی در میان اقتصاددانان سراسر دنیا بوده می باشد. این اهمیت به دلیل تأثیر فعالیت کارآفرینانه بر اقتصاد و غلبه بر مسائل ناشی از بیکاری و ایجاد فرصت­های شغلی جدید می باشد. از این رو رشد کسب­وکارهای کوچک و ایجاد کسب­وکارهای جدید بطور گسترده­ای توسط سیاست­های اقتصادی ملی برای ایجاد ثروت و رشد اقتصادی مورد تشویق قرار گرفته می باشد . ( کاظمی ، 1389)

2-2-8 پیامدهای کارآفرینی :

کارآفرینی از فعالیت هایی می باشد که می تواند برطرف کننده ی بسیاری از چالش های عمده هم زیرا ، بیکاری ، درآمد پایین ، فقدان تنوع اقتصادی و … باشد زیرا به عقیده بسیاری از اندیشمندان ، کارآفرینی موتور محرکه ی رشد و توسعه اقتصادی در عصر مدرن به شمار می رود . ( حیدری ساربان ، 1391 )همچنین کارآفرینی تأثیر مستقیمی بر توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم دارد . هرچه یک جامعه بیشتر در فعالیت های کارآفرینی شرکت کند ، سریعتر به توسعه اقتصادی و اجتماعی دست می یابد . جوامع امروزی به افرادی نیاز دارد که مصمم به کسب موفقیت و قادر به تبدیل رویا به حقیقت و دارای روحیه استقلال طلبانه برای کاوش جایگاه های جدید باشند . علاوه براین ، کارآفرینان پیوسته در حال ابداع و توسعه کالاها و خدمات جدید و نیز به دنبال روش هایی هستند که این کالاها و خدمات را به گونه موثر تولید و عرضه کنند ، از این رو کیفیت زندگی را بهبود می بخشند . (هزار جریبی ، 1382) اثرات ترویج کارآفرینی در توسعه اقتصادی

[1]Entrepreneurial Discovery

[2]Robert Vilken

[3] Gurol & Astan

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف اساسی پژوهش :

همانگونه که از عنوان پژوهش برداشت می گردد ، هدف اصلی پژوهش حاضر ، تأثیر انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی  می باشد . همچنین اهداف فرعی پژوهش نیز عبارتند از :

سایت منبع

تأثیر انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تأثیر انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی  با فرمت ورد