سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 تأثیر انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

قسمتی از متن پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

عوامل موثر بر ظهور کارآفرینان

هبرت و لینک دوازده خصوصیت کارآفرین را در سطح اعتقادی شناسائی کردند که عبارتند از :

  1. مخاطره را با عدم قطعیت ارتباط می دهند .
  2. عرضه کننده سرمایه مالی می باشد .
  3. مبتکر می باشد .
  4. تصمیم گیرنده می باشد .
  5. رهبر صنعتی می باشد .
  6. مدیر یا رئیس می باشد .
  7. سازمان دهنده منابع اقتصادی می باشد .
  8. به کار گیرنده عوامل تولید می باشد .
  9. مالک شرکت تجاری می باشد .
  • پیمانکار می باشد .
  • حاکم می باشد .
  • فردی می باشد که منابع را جهت مقاصد مختلف به کار می گیرد . ( ملک پور ، 1390 ، 110 )

2-2-6اهمیت و ضرورت کارآفرینی :

جهان در اواخر قرن بیستم شاهد تغییرات بسیار گسترده در تمامی عرصه­های کسب­وکار بوده می باشد. بطوری که اداره امور بخش دولتی را با چالش­های جدی روبرو نموده می باشد. مانند کارهای اثربخش دولت­ها برای رویارویی با این چالش­ها، توسل به کارآفرینی شناخته شده می باشد. جان تامپسون[1] معتقد می باشد که رفتار کارآفرینانه نیازی فراگیر و ضروری برای تمامی سازمان­ها اعم از دولتی، خصوصی، داوطلبانه و غیره با هر اندازه می باشد. از نظر پاولین[2] بخش خصوصی خط مقدم احیای کارآفرینی می باشد. زیرا سود بالاتری را به دنبال دارد که این امر مورد علاقه مالکین خصوصی می باشد. بعلاوه مالکین خصوصی اختیار کافی و قدرت اقدام لازم را دارا می­باشند. بر عکس در بخش دولتی، فرهنگ سازمانی بوروکراتیک رایج می باشد و اجرای کارآفرینی اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار می باشد. تری[3] معتقد می باشد که تفاوت­های میان بخش­های خصوصی و دولتی، اجازه پذیرش مدل­های کارآفرینی را در بخش دولتی نمی­دهد . پرورش افراد کارآفرین و تفکر خوداشتغالی به عنوان راه­حل­های مقتضی از طرف سیاستگذاران و مدیران اقتصادی مورد توجه قرار گرفته می باشد. زیرا که از نظر شومپیتر ، کارآفرینی موتور رشد و توسعه می باشد و از دیدگاه بارنت [4]کارآفرینی علاوه بر اینکه موتور توسعه اقتصاد می باشد، به عنوان حلقه اتصال بین اختراع، نوآوری و تولید محصولات و خدمت جدید تأثیر اعمال می­کند .( کاظمی ، 1389 ) همچنین آموزش کارآفرینی برای رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سرتاسر جهان بحرانی می باشد (پلتیر[5] ، 2010 )

[1]Thompson,J

[2]Pavlin

[3]Terry

[4]Barnet

[5]Peltier

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف اساسی پژوهش :

همانگونه که از عنوان پژوهش برداشت می گردد ، هدف اصلی پژوهش حاضر ، تأثیر انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی  می باشد . همچنین اهداف فرعی پژوهش نیز عبارتند از :

  • سنجش انگیزه وابستگی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش اندازه علاقه به کارآفرینی میان دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط بین انگیزه وابستگی و علاقه به کارآفرینی میان دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت