سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر کاربرد بازاریابی تعاملی بر رفتار خرید مشتری در فروشگاه های زنجیره ای

قسمتی از متن پایان نامه :

5 عواملی که ضرورت بازاریابی تعاملی راتحت تاثیر قرار می دهد

تغییر در رقابت : شرایط رقابتی مانند ورود رقبای جدید به بازار و جهانی شدن تجارت، ضرورت بکارگیری بازاریابی تعاملی را نشان می دهد.

تغییر مشتریان : وجود مشتریان آگاه تر و با تجربه تر با اطلاعات بیشتر در ارتباط با محصولات، تغییردرعلایق مشتریان، تغییردرخرید (تغییر برند قبلی یا مکان خرید محصولات.)

تغییر در محیط : تغییرات محیطی منجر به تغییر رویکرد از بازاریابی معاملاتی به بازاریابی تعاملی گردید.این عوامل محیطی می توانند تغییر قوانین و مقررات، تغییرات تکنولوژیکی و شرایط اقتصادی باشد (Gilaninia& et al ,2011,787-799).

2-4-6 رویکرد بازاریابی تعاملی

بری و پاراماسون سه رویکرد را برای توسعه پیوند قوی با مشتریان مطرح کرده اند:

1-اولین رویکرد عبارت می باشد از افزایش منافع مالی برای مشتریان  برای مثال ارائه تخفیفات برای خرید های سنگین، این منافع مالی می تواند توسط رقبا تقلید گردد و هیچ گونه تمایزی را به گونه دائم برای شرکت به وجود نخواهد آورد.

2-علاوه بر منافع مالی به مشتریان منافع اجتماعی ارائه می گردد فروشندگان موسسه نیازها و خواسته های خریدار را می شناسد و سپس متناسب با هر فرد خدمات خود را ارائه می کند. برای مثال با در نظر داشتن نیازها و خواسته های هر فرد از زبان حل مشکل بهره گیری می کنند. مانند حل مشکل شخصی، از قبیل رزرو کردن جا در هتل.

3-افزودن پیوند های ساختاری به منافع مالی و منافع اجتماعی می باشد. برای مثال ارائه تجهیزات با خدمات خاص از قبیل آموز مهندسین نگهداری تاسیسات.([1]هاوالدار ،1385 ،68)

2-4-7 ابعاد مطالعه بازاریابی تعاملی

بعد تاکتیکی : تعاملات به عنوان ابزاری برای ترفیع در فروش به کار گرفته می شوند. در این خصوص می توان به توسعه فناوری اطلاعات در جهت ایجاد جنبه های مختلف وفاداری تصریح نمود هرچند اجرا چنین پروژه هایی پرهزینه بوده اما در عوض فرصت بسیار مناسبی را درجهت ایجاد وفاداری و سودآوری برای شرکت ایجاد می کند.

بعد فلسفی: از بعد فلسفی، برقراری این روابط به سمت قلب مفهوم بازاریابی که همان مشتری محوری می باشد و درک نیازها و انتظارات اوست، پیش می رود برای درک بهتر مفهوم بازاریابی تعاملی  با آن چیز که بیشتر در بازاریابی سنتی مطرح می گردد به مثال زیر توجه کنید: یک بازار رقابتی مثل صنعت خودرو را در نظر بگیرید که در آن تولیدکنندگان در انتظار دارند اتومبیل های خود را از نظر اصول طراحی، راحتی، ایمنی، سرعت و قدرت به صورت سنتی تولید کرده و آن را در نظر مشتریان متفاوت جلوه دهند، عده ای دیگر از تولیدکنندگان نیز قصد دارند با ارائه خدمات پس از فروش و ارائه ضمانتنامه، محصو ل خود را متفاوت جلوه دهند.اما در این بین تولیدکنندگانی هم هستند که قصد دارند با شناختی که از مشتری، سوابق وعلایق وی دارند به او مشاوره هایی در زمینه های مختلف مثل چگونگی تامین مالی برای خرید خودرو، نگهداری، بیمه، تعویض و یا حتی فروش داده و بدین وسیله ا عتماد وی را جلب و روابط مستحکم تری با مشتری مستقر کنند.

[1] Havaldar

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف اصلی این پژوهش به صورت زیر می باشد:

  • تاثیر تاکتیک های بازاریابی تعاملی بر رفتار خرید مشتری.

اهداف فرعی:

  • تاثیر تاکتیک ارتباطات فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تاکتیک رفتار ترجیحی فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تاکتیک شخصی سازی فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تاکتیک پاداش فروشگاه بر تمایل مشتری به ادامه خرید.
  • تاثیر تمایل مشتری به ادامه خرید بر تعهد ارتباطی.
  • تاثیر تعهد ارتباطی مشتری بر رفتار خرید مشتری.