سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 تأثیر انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

قسمتی از متن پایان نامه :

2-2-6اهمیت و ضرورت کارآفرینی :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

جهان در اواخر قرن بیستم شاهد تغییرات بسیار گسترده در تمامی عرصه­های کسب­وکار بوده می باشد. بطوری که اداره امور بخش دولتی را با چالش­های جدی روبرو نموده می باشد. مانند کارهای اثربخش دولت­ها برای رویارویی با این چالش­ها، توسل به کارآفرینی شناخته شده می باشد. جان تامپسون[1] معتقد می باشد که رفتار کارآفرینانه نیازی فراگیر و ضروری برای تمامی سازمان­ها اعم از دولتی، خصوصی، داوطلبانه و غیره با هر اندازه می باشد. از نظر پاولین[2] بخش خصوصی خط مقدم احیای کارآفرینی می باشد. زیرا سود بالاتری را به دنبال دارد که این امر مورد علاقه مالکین خصوصی می باشد. بعلاوه مالکین خصوصی اختیار کافی و قدرت اقدام لازم را دارا می­باشند. بر عکس در بخش دولتی، فرهنگ سازمانی بوروکراتیک رایج می باشد و اجرای کارآفرینی اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار می باشد. تری[3] معتقد می باشد که تفاوت­های میان بخش­های خصوصی و دولتی، اجازه پذیرش مدل­های کارآفرینی را در بخش دولتی نمی­دهد . پرورش افراد کارآفرین و تفکر خوداشتغالی به عنوان راه­حل­های مقتضی از طرف سیاستگذاران و مدیران اقتصادی مورد توجه قرار گرفته می باشد. زیرا که از نظر شومپیتر ، کارآفرینی موتور رشد و توسعه می باشد و از دیدگاه بارنت [4]کارآفرینی علاوه بر اینکه موتور توسعه اقتصاد می باشد، به عنوان حلقه اتصال بین اختراع، نوآوری و تولید محصولات و خدمت جدید تأثیر اعمال می­کند .( کاظمی ، 1389 ) همچنین آموزش کارآفرینی برای رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سرتاسر جهان بحرانی می باشد (پلتیر[5] ، 2010 )

در اهمیت کارآفرینی همین بس که بعضی از شرکت­های بزرگ جهان برای حل معضلات خود به کارآفرینی روی آورده­اند.کارآفرینی از منابع مهم و پایان­ناپذیر همه جوامع بشری می باشد. منبعی که به خلاقیت بشر­ها بازمی­گردد، از یک سو بسیار ارزان و از سوی دیگر ارزشمند و پایان­ناپذیر می باشد . ( کاظمی ، 1389 ) در جهان امروز دانشگاه ها از ارکان اساسی هر کشوری به حساب می آیند و می توانند تأثیرات قابل توجهی در زمینه های مختلف اعم از اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و … بر جای بگذارند و منشأ تغییر و تحولات مهم باشند . ( مدهوشی ، 1382 )

[1]Thompson,J

[2]Pavlin

[3]Terry

[4]Barnet

[5]Peltier

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف اساسی پژوهش :

همانگونه که از عنوان پژوهش برداشت می گردد ، هدف اصلی پژوهش حاضر ، تأثیر انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی  می باشد . همچنین اهداف فرعی پژوهش نیز عبارتند از :

  • سنجش انگیزه وابستگی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش اندازه علاقه به کارآفرینی میان دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط بین انگیزه وابستگی و علاقه به کارآفرینی میان دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت