اگه شما می خواین از کمر درد خلاصی یابید، گرم نگهداشتن اون مهمه. یه هوله گرم شده واسه این کار ایده آل هستش. یه بطری آب گرم یا پتوی الکتریکی روی کمر بذارین و اینم همون کار رو انجام می دهد (اما بیشتر از اندازه گرم نباشه که موجب سوزوندن پوست شما می شه). وقتی که دراز کشیده اید، فرصت رو از دست ندین. تلاش کنین پا رو از زانو خم و با دستها به داخل سینه بکشین در اول یه پا و بعد پای دیگه رو بکشین و یا دستها رو به پنجه پاها برسونین.

وقتی کمر آسیب دیده، حرکات کششی آروم رو دست کم شش هفته انجام بدین تا بهبود یابد. در صورت آسیب دیدن بار دوم زمان طولانی تری واسه بهبود صرف می شه. پس، اگه درد شدیدی در کمر دارین حتماً احتیاط لازم رو در این باره به جا بیارین قدرت عمومی رو با ورزشهای اطمینان بخشی زیاد کنین.

بیشتر کمردردهای کوچیک نیاز به استراحت در خونه نداره و مبتلایان عموماً با بستری شدن، سریعتر بهبودی به دست نمیارن. به هر حال، اگه ناراحتی کمر شما یهویی و از فشار بیشتر از اندازه عمومی باشه، ممکنه تا وقتی که نیاز باشه در بستر بمونین. بعد از اون حرکت و قدم زدن آروم واسه بازسازی به شما کمک می کنه ولی اینو حتما درنظر داشته باشین که دوباره به کمر شما فشار وارد نشه

منبع : hidoctor.ir