: اشتباهات بهداشتی که در طول روز انجام می دید!

روز تازه ای شروع شده، اما شما از قبل خود رو در برابر خطرهایی قرار دادین که حتی متوجه اون نشدین.

در این مقاله ما اشتباهات عادی روزانه ای که سلامت شما رو به خطر میندازه رو معرفی کردیم:

۱.صورت خود رو لمس می کنین.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سلامتی، شما نمی تونین از این کار دست بکشین. با در نظر گرفتن نظر محققان موسسه ملی بهداشت، مردم به صورت میانگین نزدیک به چهار بار در هر ساعت صورت خود رو لمس می کنن. این کار به چه دلیل یه مشکله؟ با در نظر گرفتن گفته های محققان دانشگاه آریزونا میز کار شما در هر اینچ مربع صدها بار بیشتر باکتری از صندلی توالت در ساختمون اداری داره، پس هنگام استراحت شما دست خود رو روی یه سطح میکروبی قرار می دید و بعد اونا رو به پیشونی و صورت خود می مالید، این کار احتمال مریض شدن و جوش زدن رو زیاد می کنه، هم اینکه مالیدن صورت یا دست زدن به اون می تونه خیلی راحت به یه مریضی به نام جوش مکانیکا منجر شه، مالش منافذ پوست می تونه باعث بسته شدن اون شه و نتیجه اون جوش زدن تا ۲ هفته بعده.

۲. به صندلی خود می چسبید.

خیلی از تحقیقات نشون میده که نشستن طولانی مدت واسه سلامتی بسیار مضره. علاوه بر افزایش خطر چاقی، بیماریای قلبی، دیابت، سکته مغزی و حتی مرگ رو به دنبال داره. یه مطالعه جدید دانشگاه نورث وسترن میگه هر یک ساعت اضافی نشستن روی صندلی در روز در حدود ۵۰ درصد خطر از کار افتادگی از دید فیزیکی رو زیاد می کنه. از همه بدتر، خیلی از تحقیقات نشون دادن که نشستن دراز مدت می تونه تندرستی شما رو حتی اگه روزانه ورزش می کنین رو به خطر بندازه. هر ۳۰ یا ۶۰ دقیقه یه بار واسه چند دقیقه از صندلی خود بلند شید.

۳. شبکه های اجتماعی رو چندین بار در روز چک می کنین.

عادت بررسی همیشگی شبکه های اجتماعی می تونه رابطه شما رو به خطر بندازه. محققان در شیلی به این نتیجه رسیدن کسائی که بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنن در طول ۱۲ ماه در مقایسه با کسائی که از اون صرف نظر می کنن نزدیک به دو برابر بیشتر در مورد ترک همسر خود خود فکر می کنن.شبکه های اجتماعی ممکنه جرقه حسادت رو بین شریک زندگی شما رو بزنه و باعث می شه که راحت تر از همیشه به خیانت فکر کنین.

۴. در میز کار خود غذا می خورید.

انگشتان کثیف و ظرف غذا یا کیسه های خالی تنقلات روی میز نشونه اشتباهیه که شما در پشت کامپیوتر خود غذا می خورید. کمر شمام ممکنه دلایلی از این کار رو ارائه کنه. محققان دانشگاه لیورپول به این نتیجه رسیدن که مردم در حالی که حواس پرت هستن و وعده های کامل غذایی یا میان وعده می خورن، کالری بیشتری مصرف می کنن که اثرات اون در روز بعد هم ادامه پیدا می کنه. هنگام غذا خوردن چند وظیفه ای رو ترک کنین. حواس پرتی رو در ساعات غذاخوردن کم کنین و فقط روی غذای خود تمرکز کنین، اگه روی غذا خوردن تمرکز داشته باشین به احتمال زیاد غذای متناسبی می خورید و پرخوری نمی کنین.

۵. چشمون خود رو می مالید.

مالش چشم باعث دچار شدن به یه مریضی به نام کراتوکونوس می شه، ضعیف شدن کم کم و نازک شدن قرنیه از عواقب اون هستش که باعث از دست دادن بینایی می شه که نمیشه به وسیله لنز، عینک و یا عمل لیزیک اونو اصلاح کرد. اگه شما از لنز استفاده می کنین، مالیدن اون ممکنه باعث شه لنز در زیر پلک شما گیر کنه اما حالا خوبیش اینه ساختار اون مانع از به طور کامل رفتن اون به پشت چشم شما می شه، اما احتمال اینکه در اون جا گیر کنه هست. اگه شما تجربه خارش، خشکی، یا با لنز مشکل دارین با چشم دکتر خود صحبت کنین. دکتر می تونه در صورت وجود مشکل به شما کمک کنه.

۶. فضای کاری شما به هم ریخته.

وضعیت میز شما می تونه سلامت شما رو تحت تاثیر بذاره. تو یه مطالعه در دانشگاه مینه سوتا، شرکت کنندگان در دو فضای اداری مرتب و تمیز و یا به هم ریخته زمان خود رو گذروندن. ده دقیقه بعد از اونا با یه سیب و یه شکلات پذیرایی شد.

۶۷% از آدمایی که در دفتر مرتب بودن سیب رو برداشتند، در حالی که ۸۰ درصد از کسائی که در فضای کاری پریشون بودن شکلات رو انتخاب کردن. محیط مناسب شما رو واسه واسه اراده کردن خوب که میدونید واسه شما بهتره تشویق می کنه.

۷. ادرار خود رو نگه می دارین.

بعد از پایان یه کنفرانس یا جلسه بهتره سریع به دستشویی برید. بعضی وقتا نگه داشتن ادرار خود خوبه، اما نگه داشتن دراز مدت و همیشگی اون می تونه موجب مشکلات جدی مانند عفونت دستگاه ادراری و عفونت مثانه شه و حتی می تونه با ضعیف کردن ماهیچه های درگیر در کنترل مثانه به بی اختیاری منجر شه.

سلامت نیوز

منبع :