اشتباهات در رژیم لاغری

کارکرد ما وقتی که با هدف مشخص همراه باشه بهتر هستش میگین به چه دلیل ؟

به دلیل اینکه داشتن هدف به ما کمک میکنه که پیشرفت خود رو حس کنیم و از هر موفقیتی که در راه رسیدن به هدف کسب میکنیم احساس شادی کنیم

در کاهش وزن هم باید یه هدف مشخص رو دنبال کرد تا به نتیجه دلخواه رسید :

اشتباهات در رژیم لاغری

اشتباهات در رژیم لاغری

یه وزن مناسب رو واسه فرد مشخص کنین .

زمان معینی رو واسه رسیدن به وزن مورد نظر مشخص کنین

مثلا اگه وزنتون ۹۰کیلوگرمه هدف رو واسه رسیدن به ۸۵ کیلوگرم متمرکز کنین و واسه این مقدار کاهش وزن ۵ هفته زمان مشخص کنین

وقتی که به ۸۵ کیلوگرم رسیدید واسه کاهش وزن بعدی اماده شید .

نداشتن صبر و حوصله

بیشتر آدمایی که رژیم لاغری می گیرن می خوان در سریع ترین زمان ممکن لاغر شن

مثلا اگه اول هفته شروع میکنن به رژیم گرفتن می خوان اخر هفته دست کم ۴کیلو لاغر شن مطمنااین افراد خیلی سریع کم اورده ورژیم غذایی رو کنار میذارن و به خاطر همین همه که این جور افراد نصف عمر خود رو در رژیم گرفتن بسر میبرن .

اگه می خواید از وزن بدن کم کنین باید واقع بین باشین هیچکی نمی تونه یه شبه مشکل اضافه وزن شما رو حل کنه.

به عنوان یه قانون کلی یه کیلوگرو کاهش وزن در هفته به طور کامل مناسبه پس اگه می خواید ۱۰کیو از وزنتون کم کنین باید ۷۰روز رو در ظر بگیرین بله زمان زیادی هست واقعا مشکل هست .

اماراه حل همینه و هیچ میانبری موجود نیس .

نداشتن یه رژیم غذایی مناسب

هرساله چندین میلیون تومتن صرف خرید اجناس چربی سوز میشه که اکثراهم بی فایده س

در سال ۱۹۹۳ دولت امریکا ۱۱۰ ماده مورد مصرف در ترکیبات این چربی سوزهارا ممنوع اعلام کرد و دلیل ان هم این بود که کمپانیای سازنده قادر به اثبات موثر بودن اجناس خود نبودن.

پس جای هیچ تعجبی نیس که خیلی از افراد در کاهش وزن با شکست روبرو می شن

پس با دونستن این موارد تلاش کنین رو حلی به درد بخور که همون رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشیه رو دنبال کنین.

نبود توجه کامل به رعایت رژیم غذایی

حتی با وجود یه رژیم غذایی مناسب هم ادما از پیروی کامل از ان رژیم دوری میکنن میپرسن به چه دلیل ؟

به دلیل این که این کار براشون خسته کننده س ولی این افراد نمی دونن که با وزن اضافه به زندگی ادامه دادن خیلی خسته کننده تره .

اگه رژیم غذایی مناسب رو شروع کردین از اون به صورت کامل پیروی کنین نصف عمر خود رو با رژیم گرفتن تلف نکنین

یه بار رژیم بگیرین ولی رژیم کامل این به ان معنا نیس که همه چیزکاملا باید دقیق و سر زمان انجام شه فقط نسبت به انجام کاری که میکنین جی باشین تکرار رو یادتون نره.

گرسنگی کشیدن

بیشتر آدمایی که رژیم می گیرن بدون در نظر گرفتن این که چه نوع رژیمی رو دنبال میکنن به خودشون گرسنگی میدن و خیلی زود خسته و بی حوصله می شن و به محض اینکه به یه فروشگاه که غذاهای سروپایی سرو میکنه میرسن کار تمامه منظور من روشنه گرسنگی یعنی ضرر تلاش کنین اصلا گرسنه نمونید و به محض اینکه احساس گرسنگی کردین غذا بخورین شاید اینکار باعث شه یه مقدار کندتر حرکت کنین ولی عوضش در راه رسیدن به هدف می مونین .

انجام ندادن تمرینات ورزشی

به محض اینکه ما شروع کنیم به رژیم گرفتن سیستم داخل بدن عکس العمل نشون می ده و سرعت متابلیسم بدن رو پایین می اورد یعنی بدن کالری کمتری نسبت به قبل می سوزونه چون احساس میکنه که غذایی که همیشه وارد بدن میشد دیگه به بدن نمی رسه به خاطر همین حالت دفاعی به خود میگیره تا دیرتر از پا در بیاد.

وقتی این حالت در بدن بوجو میاد واسه کاهش وزن به مدت بیشتری نیازمند هستیم و به همین خاطره که باید تمرینات ورزشی رو به رزیم غذایی اضافه کنیم تا بدن کالری بیشتری بسوزونه.

احتیاجی نیس که مثل قهرمانان تمرین کنین حتی نیم ساعت پیاده روی در صبح هم کافیه.

استرس باعث خوردن غذای بیشترمیشود

بی حوصلگی و عصبانیت باعث میشه که شیرینی بیشتر یا یه مقدار غذای بیشتر بخوریم وقتی در رژیم غذایی کاهش وزن هستیم استرس یعنی اعلام خطر.

راه حل اینست که تا حد ممکن خود رو کنترل کنیم و طوری رفتار کنیم که اصلا دچار استرس نشیم.

جفت و جور شده در آکا ایران (ادکوان – Edcoan.ir)

.

منبع :