ممکنه شمام خود رو واسه کاهش وزن آماده کرده باشین. به احتمال زیاد میدونید که کاهش وزن موفقیت آمیز معنیش اینه که همه مشکلات فیزیکی و ذهنی رو از پیش روی خود وردارین. روشای زیادی واسه رسیدن به این هدف ممکنه وجود داشته باشه که خیلی از افراد هم از اون آگاهی ندارن. با وجود پیشنهادای زیاد و متفاوتی که هست جای هیچ حیرت زدگی نیس که افراد سردرگم شن. یه متخصص کاهش وزن هست که می تونه به شما کمک کنه از راه رژیم غذایی و تمرینات ورزشی به هدف خود دست پیدا کنین. در این مقاله می خوایم چند مورد از اشتباهاتی که آدما به هنگام کاهش وزن مرتکب می شن رو بگیم:

شما غذای کافی نمی خورید:

کیرا ویلیلامز مربی کاهش وزنه. اون میگه این اشتباه یکی از بزرگ ترین اشتباهائیه که معمولا خانوما مرتکب می شن. اون در این باره میگه: اگه شما در طول روز ورزش کنین و حدود ۲۵۰۰ کالری بسوزونین اما تنها ۱۲۰۰ کالری استفاده کنین، بدن خود رو مجبور می کنین که چربی ذخیره کنه. اینکار نه فقط باعث کندتر شدن متابولیسم بدن شما می شه بلکه ساخت عضلات و ماهیچه ها رو هم سخت تر می کنه. از خوردن نترسین. بشقاب خود رو با کربوهیدراتای سالم(مثل میوه ها، سبزیجات و غلات کامل) ، پروتئین بدون چربی( مثل ماهی، بوقلمون، مرغ و توفو)، چربیای سالم ( مثل آوودکادو، روغنای طبیعی، آجیلا و دانه ها ) و هم مقدار خوبی از سبزیجاتی با برگ سبز پر کنین. خوردن ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری از غذاهای سالم باعث می شه سیری بیشتری داشته باشین و کمتر تنقلات مصرف کنین. همین امر هم موجب کاهش وزن می شه.

شما تنها تمرینات کاردیو انجام می دید:

بعضی از افراد فکر می کنن افزایش حجم ماهیچه ها باعث کاهش وزن می شه. تمرینات کاردیو چربی بدن رو می سوزونه اما کار زیادی واسه ساخت عضلات نمیکنه. بلند کردن وزنه به شما کمک می کنه متابولیسم خود رو سرعت ببخشین و چربی بیشتری بسوزونین. علاوه بر تمرینات قلبی تمرینات وزنی رو هم انجام بدین. انجام تمریناتی مثل کرانچ به مدت بیست دقیقه و دو الی سه بار در هفته می تونه به شما کمک کنه. اول با وزنه های سبک تر یا موقعیتای ساده تر کار خود رو شروع کنین اما یادتون باشه که واسه قوی تر شدن باید چالشای خود رو بیشتر کنین.

به خودتون می گین رژیم هستین و کلا سبک زندگی خود رو تغییر می دید:

کیت مارتینو متخصص و مربی کاهش وزن عقیده داره آدمایی که به دنبال کاهش وزن کوتاه مدت هستن نسبت به آدمایی که دوست دارن یافته های پایدار دریافت کنن و تغییرات دراز مدت در خود ایجاد کنن، زمان سخت تری دارن. وقتی که طرز فکر شما به سمت رژیم غذایی تغییر می کنه، به احتمال زیاد در اواسط کار رژیم خود رو رها کرده و به اهداف خود نمی رسین. واژه رژیم غذایی رو از دایره لغات خود خط بزنین و به هنگام تصمیم واسه کاهش وزن، مطمئن شید که خوب میدونید چه روشی در مورد شما کار می کنه. نکته کلیدی اینه که سبک زندگی رو پیدا کنین که نه فقط به شما کمک کنه به خواسته خود برسین بلکه لذت بخش هم باشه. فقط در این شرایطه که به راه و هدف خود معتقد هستین.

تمرینات کاردیو چربی بدن رو می سوزونه اما کار زیادی واسه ساخت عضلات نمیکنه‎

یه سیستم حمایتی خوب ندارین:

اگه به تنهایی کاری رو شروع کنین احتمال موفقیت بسیار کمتر از وقتیه که با اعضای خونواده یا دوستای خود گروهی رو تشکیل می دید. این افراد می تونن به عنوان یه سیستم حمایتی واسه شما عمل کنن. مارتینو در این باره میگه:اگه اعضای خونواده یا دوستان در کنار شما نباشن، معتقد بودن به تغییرات سبک زندگی خیلی سخت هستش. از اعضای خونواده یا دوستای خود واسه پشتیبانی و پشتیبانی استفاده کنین. اگه کسی رو پیدا نکردید دست کم اجازه بدین عزیزانتون در مورد اهداف بزرگی که تو سرتونه اطلاعاتی داشته باشن و از اونا بخواین حمایتتان کنن. در این صورت، اونا هدف شما رو در ذهنشون حفظ می کنن. شمام اینکه می تونین پلتفرمایی رو به صورت آنلاین بررسی کنین که در اون هزاران نفر به صورت مجازی همدیگه رو پشتیبانی، نصیحت و تشویق می کنن.

شما اهداف خاصی رو تنظیم نمی کنین:

کلید موفقیت، شکست اهداف خسته کننده به مراحل کوچکیه که میشه اونو خیلی راحت مدیریت کرد. به جای این که اهداف مبهم و دست نیافتنی داشته باشین بهتره راه و روش کاهش وزن خود رو به چند مرحله کوچیک تر تقسیم کنین و تغییرات واقعی تر رو دنبال کنین. اهداف هوشمندانه ای داشته باشین. به طور ایده ال اهداف شما باید خاص، قابل اندازه گیری، قابل دسترسی،واقعی و تو یه محدوده وقتی خاص باشه. مثلا ممکنه بخواین روزانه ۸ لیوان آب بخورین. در ماه بعدی تصمیم می گیرین به این عادت معتقد باشین و کربوهیدراتایی مثل پاستا یا سیب زمینی رو کمتر کنین و به جای اون از سبزیجاتی با برگ سبز تند مثل اسفناج استفاده کنین. هر کدوم از این اهداف کوچیک و دست یافتنی می تونه تغییرات سبک زندگی رو پایدار تر کنه.

تعداد کالریای سوزونده شده به وسیله ورزش رو زیادتر از اندازه بزرگ میدونید:

بعضی از ادما از تمرینات ورزشی عالی واسه توجیه تصمیمات ضعیف خود استفاده می کنن. با اینکه داشتن یه تمرین ورزشی در شروع روز می تونه عالی باشه اما ممکنه در مورد امتیازات اون زیادتر از اندازه بزرگ نمایی کنین. همین امر موجب می شه زیادتر از اندازه غذا بخورین و زیاد شدن وزن داشته باشین.یادتون باشه که افزایش سطح تمرینات ورزشی می تونه سطح درخواست شما به کالری رو زیاد کنه. باید اندازه وعده های غذایی رو بررسی کنین و برنامه غذایی سالمی داشته باشین.

در تلاشای خود ثابت قدم و پایدار نیستین:

این مورد یکی از بزرگ ترین موانعیه که سر راه افراد قرار میگیره. کاهش وزن قابل توجه تنها وقتی قابل رسیدنه که بدن شما دائم در برابر فعالیتای فیزیکی و رژیم غذایی مناسب قرار بگیره. همیشه به راه خود ادامه بدین. ممکنه در اواسط راه خسته شید اما باید ثابت قدم و پایدار باشین.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه